U bent hier: Home > Bedrijfsprofiel > Historie > De Malaise(1)

De Malaise (1)

 

Producenten van hardware en software gaven een verkeerde indruk van hun producten. In reclamecampagnes, maar ook bij persoonlijke benadering, werd de indruk gewekt dat met  computers zo ongeveer álles vanzelf ging:

  • Advertenties over computers die bij aflevering al op het internet aangesloten waren ("Of je stopt de stekker erin..."),
  • Besturingssystemen die elk stukje hardware zouden kunnen herkennen ("Plug-n-Play" was al snel "Plug-n-Pray"),
  • Software die wist wat de gebruiker wilde doen ("Where do you want to go today..."),
  • Slogans die pretenderen dat de nieuwste ontwikkelingen slechts het resultaat zijn van de vraag vanuit de consument ("Omdat u het wilt ...").
  • Wizards voor alle denkbare taken, of het nu nuttig was of niet.

Het zijn maar een paar voorbeelden van het beeld dat de ICT maar al te graag van zichzelf wenste te schetsen.

Dit heeft geleid tot een verkeerd beeld bij de consument, want er is op dit vlak nog nooit zoveel ondersteuning nodig geweest als tegenwoordig.